דף הבית >>> כתבות >>> הגיל הממוצע של מפעילי צמ"ה ומכונאי צמ"ה עובר את ה-50.
(תמונה: אילוסטרציה)
הגיל הממוצע של מפעילים ומכונאים בעסקי הבנייה ,עבודות עפר וציוד מכני הנדסי הוא הרבה מעל קו ה-50. התעשייה כולה צופה חוסר רציני של עובדים מיומנים. כאשר המבוגרים ייפרשו, צעירים מיומנים ומוסמכים שיחליפו אותם יהיו מצרך נדיר לתעשייה הכבדה .
חברת רכבי היוקרה הגרמנית BMW זיהתה את הבעיה כבר לפני שנים וב-2007 ביצעה ניסוי מעניין בו הפרידה בין שני מפעלי ייצור בעלי אותו פס ייצור ,במפעל אחד עבדו צעירים ובשני מבוגרים מעל גיל 50,במפעל בו עבדו המבוגרים עשו מספר שינויים שיטיבו עם גיל העובדים כמו רצפת עץ,עמדות עבודה
מתכווננות ועוד עזרים לנוחות הדור הותיק יותר.
התוצאה : העובדים המבוגרים עשו זאת בגדול,לא רק שעמדו בקצב של הצעירים אלא עקפו אותם ועשו עבודה טובה יותר.
המציאות שלנו בישראל ולדעתי בעולם כולו היא שכבעל עסק בתחום העבודות עפר ותשתיות אתה לא הולך להשיג מספיק עובדים צעירים שיחליפו את החבר 'ה הוותיקים שפורשים, המסקנה המתבקשת היא שהגיע הזמן שכל תעשיית הצמ"ה יחשבו איך בכל זאת להקל על העובדים הוותיקים והמנוסים כדי שלטובת כולנו ימשיכו לעבוד עד הפנסיה,אם נעזור להם מבחינה פיזית באמצעות ציוד מכני חדיש ומודרני ,כלי עבודה נוחים ,ציוד הידראולי במקום מכני לדוגמה נמשיך להפיק את המיטב בתחום לפחות עוד כמה שנים עד שיימצא פתרון לדור הצעיר.
פרסומת:
איך נוכל לעשות את העבודה הזאת קלה יותר מבחינה פיזית בדרישה לעובדים בגילאים 50 +?
ציוד הידראולי במקום מכני,במקומות שמתאפשר, פקדי ג'ויסטיק ומושבים נוחים הם בוודאי טובים יותר עבור מפעיל מבוגר שיושב בקבינה,לוחץ כוסיות הידראולי יעשה את העבודה באופן מעולה למכונאי מבוגר בשטח וכ'ו . אתם עלולים לחשוב שעובד שעבר את גיל ה-50 או 60 אולי לא רוצה להתחיל לעבוד כל יום בשעה 7 בבוקר,בחום ,בתוך בוץ ומלא באבק במשך 8 שעות. אבל להרבה מהם לא היה אכפת להישאר בתחום וגם אם לא במשרה מלאה אז לפחות במשרה חלקית.