דף הבית >>> כתבות >>> כך נראית חציבת המנהרה של קו הרכבת המהירה לירושלים.
מתוך אתר גלובס:
כך נראית חציבת המנהרה של קו הרכבת המהירה לירושלים
3.5 קילומטרים, 150 אלף מטרים מעוקבים בטון, 12 אלף טונות ברזל, צריכת חשמל בסדר גודל של יישוב קטן, 200 פועלים, 700 מיליון שקלים ובעיקר מכונה ענקית שנבנתה במיוחד.
בסביבות השעה שתיים וחצי ביום שני השבוע, החלו להישמע ברחבה הגדולה שנכבשה בשער הגיא קולות כרסום ודרדור של אבנים קטנות. כמה מאות מבטים של אנשים ישובים על כיסאות פלסטיק לבנים התמקדו בצלע ההר שמולם, מצפים בדריכות להבקעתו הדרמטית. כשאני אומר "דרמטית", אני מתכוון לכך שמדובר בציפייה של עשרה חודשים מהרגע שנכנסה מכונת החציבה אל תוך ההר בעמק האלה, ועד ליציאתה השבוע.
מדובר, כמובן, באחת משתי המנהרות שישמשו את קו הרכבת המהיר לירושלים, שאמור להיפתח ב-2013. אורכן של כל אחת יעמוד על 3.5 קילומטרים, והן יהיו הארוכות ביותר בישראל (המנהרה הארוכה ביותר בישראל כיום היא חלק מפרויקט מנהרות הכרמל, שמחבר את כביש החוף לצומת הצ'ק פוסט - 3.2 קילומטרים). מנהרה אחת תשמש את הרכבת שתעשה את דרכה מתל אביב לירושלים, ואילו השנייה תשמש את הרכבת שתצא מהבירה ותוביל את נוסעיה למרכז. זמן הנסיעה יעמוד על 28 דקות בלבד.