כאשר קבלן צריך לבצע עבודות חפירה הוא מיידית מעדיף להשתמש בבאגר ,הכלי המושלם לחפירה באדמה,זריז,מדוייק ונוח לעבודה רציפה ומדוייקת,אך מה קורה כאשר הבאגר צריך לעבור מאתר בנייה אחד לאתר בנייה סמוך ואולי אף מדובר בשטח עירוני עם כבישים סלולים,כן אתם צודקים יש כאן בעיה קלה בגלל השרשרת זחל כמובן שמונעת מהבאגר לנוע בדרכים סלולות ,בגלל בעיה זו קבלנים רבים נוטים להשתמש במחפרון או טרקטור עם חיבור לכף חפירה,יכול להיות גם מיני מעמיס עם חיבור קידמי וכ'ו,בכל זאת - זה לא אותו דבר כמו לעבוד עם באגר,העברת הבאגר מאתר לאתר מצריכה טעינה על מוביל,לעיתים פירוק השרשרת,הובלה ופריקה בשטח מה שלוקח כמה שעות עבודה מיום העבודה ובאותו זמן הבאגר גלגלים יכול כבר להגיע ולהתחיל לעבוד באתר השני,לבאגר גלגלים יש את האפשרות לנוע בדרכים עירוניות ממקום למקום והוא נוסע במהירות של כ-25 קמ"ש מה שהופך אותו לזריז ויעיל בעבודות ציבוריות / עירוניות וכ'ו.
הבאגר גלגלים הוא כלי מצויין לקבלני כבישים,קבלני עבודות ציבוריות / עיריות וכדומה,תעשיות הברזל ועוד.
למרות יתרונותיו הרבים אין אנו רואים את הבאגר גלגלים אלא לעיתים רחוקות ,בארץ וגם ברחבי העולם,הסיבה העיקרית לכך היא שלרוב עבודות התשתיות המסורתיות קבלנים מעדיפים באגר זחל ובצדק - כל כלי והיתרונות שלו.
עלויות התפעול של הבאגר גלגלים מעט גבוהות יותר אך במקרה ומדובר בסוג עבודה שצריך לעבור מאתר עבודה אחד לשני,הבאגר גלגלים חוסך לנו המון,לא צריך גרר והוא חוסך את זמן הטעינה,הובלה ופריקה.
זכרו תמיד שלכל עבודה יש את הציוד המתאים ביותר עבורה ולפעמים כלי צמ"ה שעלויות הרכישה והתפעול שלו גבוהות יותר יכול לחסוך לכם כסף בדרכים אחרות .
חברות רבות מייצרות את הבאגר גלגלים:קטרפילר,וולוו,קומטסו,ג'ון דיר ,טרקס,גי סי בי ועוד...
אך נכון להיום מרבית המכירות שלהן נעשות באירופה בעוד שבארץ ניתקל מידי פעם בבאגר גלגלים כלשהו.
נסכם בכך שבישראל לרוב אין צורך בבאגר גלגלים כשמדובר בעבודות עפר "רגילות" אך במקרה ותחתמו
על חוזה של עבודה בתוך עיר או באתרים סמוכים שיש צורך לעבור מאחד לשני ויש כמה קילומטרים נחמדים שמפרידים - אל תשכחו שיש באגר גלגלים