דחפור ה-D7E החדש תוצרת קטרפלר הינו הדחפור הידידותי לסביבה הראשון מסוגו,אך לא היינו שמים עליו תוית של "היברידי",אומר קית האייר מהנדס הפרוייקט.
"למרות המנוע החשמלי שמצטרף למנוע הדיזל ועוזר לשמירה על סביבה ירוקה,אין לדחפור בטרייה לאחסון אנרגיה ולכן הוא לא מתאים לקטגוריה היברדי כפי שהוגדרה בעולם הרכב".
דחפור ה-D7E שייך לאחת מ-30 הקטגוריות הראשיות של ציוד מכני הנדסי תוצרת קטרפילר,משפחת הדחפורים.
הדחפורים קיימים משנת 1925 והחלו את דרכם כאותו זחל ישן ,שעשה היסטוריה בעולם.
על אף היותו ענק ומגושם ,הדחפורים עדיין נחשבים כחטיבה המכניסה ביותר (כלכלית) ליצרנית הציוד קטרפילר.
בחברת קטרפילר אומרים כי על פרוייקט ה-D7E עמלו כ-500 מהנדסים במשך עשור שלם.
על מנת לייצר את המכונה הנפלאה הזו,הדחפור המכני-חשמלי הראשון מסוגו בעולם.
על אף החידוש של הדחפור והרעיון העיצובי החדש,צבע הדחפור נשאר צהוב,כתמתם כרגיל,לאלו ממכם שמעוניינים בצבע אחר,אז ניתן להזמין אותו בצבעים שונים לפי דרישת הלקוח.
בהשוואה למקבילו הסטנדרטי ה-D7R ,ביצועי הדחפור ההיברידי עולים עליו ב-10 אחוזים.
הביצועים נמדדים על ידי כמות החומר אותה הדחפור מסוגל לדחוף בעזרת הכף הקידמית במשך שעה.
בנוסף צריכת הדלק של ה-D7E קטנה ב-25%,הדחפור צורך 5-9 ליטרים בשעה ולכן הוא מצויד עם מיכל סולר
של 126 ליטרים.
ל-D7E מנוע טורבו דיזל 9.3 ליטרים ומייצר 235 כוחות סוס,בנוסף מחובר אליו גנרטור שמייצר כ-330 אמפר במתח AC וממיר אותו לחשמל-DC אשר משמש אביזרים חשמליים כגון :משאבת המים,התאורה ומערכת המיזוג,
מה שמשפר את תפקוד המערכת הכללית ב-7%.
קטרפילר פיתחה את מערכת החשמל תוך מתן דגש לתנאי השטח הקשים בהם יעבוד הדחפור:מים,בוץ,אשפה
זוייות עבודה קשות ועוד,לכן כל הרכיבים החשמליים נסגרים ונאטמים בנוזל קרור מיוחד.
תארו לכם מה היה יכול להיווצר על ידי קבוצת פעוטות יזמית המבקשת לבנות ארגז חול ענק בגרסה של 720 דונם,
זה בדיוק מה שעשו ב- Cat's Adwards Demondstration and Learning Center.
מרכז ההדרכה והבדיקות של קטרפילר ממוקם כ- 20 ק"מ ממטה החברה בפאוריה,אילינוי,זהו מגרש משחקים של ממש עבור המכונות של קטרפילר וזוהי הזדמנות נהדרת לבחון את ה- D7E החדש.
במתקן מתחמים רבים ,חיצוניים ופנימיים ובהם מגוון רב של סלעים אבנים וחומרי עפר שונים לבדיקת הציוד מכני .
את הבדיקה ל-D7E ערכו דווקא בשני מתחמים פנימיים ,בהם יש חדר צפייה ממוזג ונינוח לצפייה למבקרים,המאפשר להם לצפות בתפקוד הציוד בשטח.
בוב,מפעיל ה-D7E אשר צבר עליו נסיון של 1000 שעות בקבינה מתחיל בתקציר קצר על הדחפור.
לאחר מכן הוא מתחיל לעבוד ותוך פחות מ10 דקות ניצבת לפני המתבוננים ערמת חול גדולה יותר מהדחפור עצמו,
מיד לאחר מכן בערך באותה המהירות הוא מחזיר את הכל למקומו.
הקבינה של ה- D7E נינוחה ,מרובחת ובעלת שדה ראייה גדול יותר ב35% מקודמו.
לנוחיות המפעיל הוסיפו כסא אויר מתכוונן בדיוק כמו אלו במשאיותמשא גדולות.
סיבוב של המפתח בסוויץ והמכונה מתעוררת לחיים,להפתעתנו הגדולה ,למרות מימדי הענק של המכונה היא לא ממש מרעישה,ב-D7E הרעש הופחת בכ-75% ,והשליטה בכלי מדהימה,בעזרת גוייסטיקים ופדלים ברגליים אפשר לנוע בקלות ולהפעיל את כל הפונקציות בדחפור.