פרסם מודעה חינם
 
הוספת עסק חינם
 
פרסם מכרז חינם






             
 


 



הודעות מהפורומים:

 
 


 
  הטור האישי של מיה פסקל - האישה והמשאיות.                  www.dieselpower.co.il
 
  "מלחמת כוחות"  - אמריקאיות למול אירופאיות - טור שבועי 29/11/13

דגמים מתוך הויטרינה - צילום: מיה פסקל

חברים יקרים שישי הגיע, שוב נפגשים. אני, אתם ואהבתנו המשותפת. לפני יומיים , תוך ניקיון "חדר המשאיות" שלי, בעודי מביטה בויטרינה עם חיוך מרוח, התעמקתי בהן. מונחות על כל מדף בזו אחר זו, אמריקאיות ואירופאיות. ואני.... אני פשוט אוהבת את כולן. 

תמיד כששואלים אותי מה המשאית האהובה עליי אני צוחקת ועונה, "זה כמו לשאול אמא האם היא אוהבת יותר את בנה הבכור או דווקא את בן הזקונים שלה. למען האמת, יש לי קצת חיבה מסוג אחר ל kenworth האמריקאית. לא ברור אם זו הצורה שלה (דגמיה מרובים) היופי, החמימות או אולי המכלול של כל אלו. זה פשוט זה.

אז התחלתי לחשוב, על המפרט הטכני שלהן, על איך הן נוצרו, איך כל זה פועם בגוש המתכת הזה כמו לב שפועם בבן אנוש רצתי ללפטופ שלי, ישבתי חפרתי באינטרנט כמו שאני אוהבת, ועל הדרך עשיתי כמה טלפונים לחבריי מהענף. יצר הסקרנות שלי אינו שבע מהתחום אף לא לשנייה, דרך ארוכה ללמידה עוד לפניי,להעשרת הידע. ואיני נחה לרגע כשאני מוצאת עניין. אז הכותרת כבר הייתה לי בראש, התנוססה בין שורות של מילים "מלחמת כוחות" אמריקאיות למול אירופאיות.

השוואת נוחות, היגוי חזות ושאר מאפייני הדבר המדהים הזה. חשוב לי לציין, הדברים הנרשמים כאן, הם בגדר דעות אישיות, ניסיון אישי ואין לי ספק שעשויים לעורר כאן מחלוקת. בואו נוציא ממנה את המיטב והחיובי כמו בקבוצה שלנו "נהגי משאיות בישראל" שם מככבות הבדיחות, ההלצות והסוגיה רבת השנים בנוגע לאיזו משאית קוטפת את תואר המלוכה.

אז חקרתי מעט, מוותיקי הנהגים. הטובים בדורותינו והמנוסים. אלו שרכשו משאיות בעצמם בעבודה קשה ,אלו שחיו את הכביש , שישנו בו ובילו לילות שלמים מאחורי ההגה. שמעתי את דעותיהם והשמעתי את שלי. מה שבטוח..נהניתי מכל רגע. לחוות דרך המדיה את סיפוריהם. אז קדימה... מלחמת כוחות... התייחסתי ל kenworth t800 דגם שישנו בארץ, בעיניי הוא יפה ומרשים. לא רואים אותם הרבה על הכביש. אך הדגם הזה חי נושם ובועט. לטעמי בכל הכוח.

ה kenworth נחשבת למשאית פופולרית בארה"ב.הן לא מיוצרות כשבלונה, אלא לפי הזמנה. זה יתרון בולט ומעניין. כל לקוח מתאים את המפרט שלו לפי צרכיו, טיב העבודה וכיסו. הוא יכול לבחור מנוע תיבות הילוכים בקקסים וכו'... אז נתקלתי בטענות, דעות והיבטי ראייה שונים לטעמי כל נהג יסכים איתי שהנוחות היא הדבר העיקרי למי שמבלה את רוב שעותיו על ההגה. ניקח את האמריקאיות שלנו, הדעות ברובן מצביעות על אי נוחות ממשית, לעומתן האירופאיות שעולות בכמה וכמה דרגות , למרות שהייצור של האמריקאיות משנות ה2000 שופר בהחלט מבחינת הנוחות.

כשאנחנו שמים כותרת של "נוחות" מה חשוב לנו? היגוי טוב ויעיל, מושבים נוחים ותחושת הנהג במהלך הנסיעה.

אז אומנם המושבים באמריקאיות מאוד נוחים אבל מבחינת היגוי אין על מה לדבר. ב kenworth לצורך העניין , יש דגמים ש "האף" ארוך, המנוע יושב בקדמתו של הנהג והגלגלים כנ"ל לפניו. הדבר גורם להיגוי לא יעיל. לעומתן, באירופאיות ההיגוי מטורף, הגלגלים יושבים בדיוק מתחת לנהג קוטר הסיבוב גדול יותר. בנוסף, אין נהג שעושה נסיעות ארוכות של שעות מרובות שאינו רוצה ליהנות מכוס הקפה שלו לדוגמה , אבל יודע. באוטו האמריקאי אם תניח את הכוס, תוך מספר רגעי נסיעה תישאר רק עם כוס וריח נודף של קפה במשאית. זאת כי תחושת הקפיציות מורגשת בחדות.לעומת האירופאית שהתחושה פחותה כמעט ואינה מורגשת.

כמו כן, דבר חשוב הוא צריכת הדלק, הרבה תלוי בנהג ובדרכי הנהיגה שלו. אך כמובן במפרט עצמו. התקנים האירופאים די מחמירים לגבי זיהום אוויר , ובכך יוצרים צריכת דלק נמוכה יותר לאחר שחויבו לייצר מנועים פחות מזהמים. התקנים האמריקאים יותר חופשיים. בנושאי הבלימה נתקלתי במחלוקת, ידוע לנו שבאמריקאיות מותקן בלם מנוע –ג'קו ברקס באירופאיות קיים הריטרדר , הוא יעיל יותר.וחרישי למרות שהרבה נהגים מפתחים געגוע לרעש הממכר. נכון להיום הריטרדר הוא הטוב ביותר.

אני שומעת מהחברים שהמשאיות האמריקאיות הן משאיות עם נשמה.לעומת האירופאיות שהן קרירות יותר ושבלוניות . אני מניחה שאת המושג נשמה כל אחד יכול לקחת לכיוונו.

בעיניי משאית עם נשמה היא משאית שאתה מגיע אליה בבוקר והיא רק רוצה "חיבוק"... שתחמם אותה על הבוקר כשקר לה כשהמתינה לך. משאית שמבינה אותך ואתה אותה. אבל בינינו, מה הדבר שכל נהג עצמאי מבקש? אמינות. הרכב האמריקאי יכול לעבוד כפול זמן מהאירופאי , נניח ב 1,000,000 ק"מ האמריקאי עוד יסחב וישרת כהוגן בעוד האירופאית תהיה סחוטה "וחסרת שיתוף פעולה". שוב, הכול יחסי, הכול תלוי במפרט ובייצור האישי ע"פ הזמנת לקוח. לסיכום.... בזמנים הטובים של פעם, כשלכל משאית באמת הייתה נשמה... וכל נהג ידע איך להתייחס לבובה שלו... הייתה אימרה... "רכב אמריקאי אחד יכול להרוג עשרה נהגים לפני שהוא ישבר לעומת זאת נהג אחד יכול לשבור עשר אירופאיות לפני שהוא ישבר.

מה אומר המשפט... כנראה שהבנו לבד. לא אלהיט את הרוחות... אבל נראה לי שברור מי המנצחת הגדולה במלחמת הכוחות. אשמח שתחלקו איתי את דעתכם, רק בואו נעשה זאת ברוח טובה. שמחה להיות פה איתכם גם השבוע. שלכם מיה.


 


"מלחמת כוחות"

 
 
 
 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)
Loading בטעינה...


 

כל הזכויות שמורות ל"דיזל פאוור" © פורטל צמ"ה הנדסה ותשתיות.

עיקבו אחרינו:

 
Facebook דיזל פאוור בפייסבוק
Twitter דיזל פאוור בטוויטר
Youtube דיזל פאוור ביוטיוב
google דיזל פאוור ב- google+
 Flickr דיזל פאוור בפליקר
Blogger בלוג דיזל פאוור
instagram
בניית אתרים
 




עמוד הבית.
אודות האתר.
יצירת קשר.
מידע למפרסמים.
הוספת עסק בחינם.
פרסם מודעה בחינם.
כתבות.
מכרזים.
מצולמים בשטח.
ספקים ובעלי מקצוע.
סרטון בטיחות יומי.
שווה צפייה.
מחפשים לקנות.
הדמיות ומצגות.
מאמרים.
מסחר ותיווך.
תתחדשו.
קורסים והשתלמויות.




פורומים.
קבלנים.
סולר ומוצרים נלווים.
תערוכות צמ"ה.
דרושים.
גלריות.
חוות דעת.
קישורים.
מבצעים חמים.
שיתופי פעולה.
אספנות.
מאגר הטיפים.
מילון מונחים.
תקנון האתר.
עסקים למכירה.
תמונות ציוד מכני.
תמונות גולשים.
מפת אתר.




סרטונים חדשים צמ"ה.
ציוד מכני הנדסי למכירה.
טרקטורים למכירה.
שופל למכירה.
מחפרון למכירה.
בובקט למכירה.
מיני מעמיס למכירה.
באגר למכירה.
מכונת קידוח למכירה.
טרקטורים חקלאיים למכירה.
ציוד חקלאי למכירה.
נפה למכירה.
מגרסה למכירה.
מנוף למכירה.
מלגזה למכירה.
פטיש חציבה למכירה.
גנרטורים למכירה.
רתכות למכירה.

קבל את מדבקת דיזל פאוור.