דיזל פדיה ראשי
 
קטגוריות
 
הוסף ערך חדש
 
קצת על הפרוייקט
 
יצירת קשר


דיזל פדיה - הכל על טרקטורים צמ"ה ותשתיות!

 
ג'ון דיר:

דיר ושות (בשם הקולקטיבי John Deere) היא אחת היצרניות הגדולות בעולם של ציוד חקלאי ויצרנית אמריקאית גדולה ציוד ייעור וטיפול בגינות.בנוסף החברה היא אחת המובילות בתחום הבנייה וציוד מכני הנדסי.בענף הבנייה ג'ון דיר מייצרת בולדוזרים,מיני מעמיסים,משאיות פירקיות ובאגרים,בתחום החקלאי החברה מייצרת טרקטורים,מכונות קציר,מכונות חריש ועוד.

מלבד ייצור והפצת ציוד ג'ון דיר היא גם אחת מחברות הפיננסים הגדולות בארה"ב - החברה ידועה בלוגו שלה - צבי צהוב רץ על רקע ירוק
 

ההיסטוריה

ג'ון דיר נולד ברוטלנד, ורמונט, ב -7 בפברואר 1804, הוא  התחיל במקור כעסק עצמאי ,נפח שעבד מהבית שלו. הוא צבר מוניטין רב בזכות הדיוק והשרות שהוא סיפק בכל עבודה שלו. כתוצאה משתי שריפות של בית המלאכה ושפל בשוק העבודה במדינת ורמונט באמצע שנות ה -1830, דיר עשה את ההחלטה שהובילה לסגירת  העסק שלו ומעבר לאילינוי. משפחתו הצטרפה אליו מאוחר יותר. בתוך יומיים מאז הגיע למיקומו החדש (שנת 1836) דיר בנה סדנה  חדשה שמטרתה לשרת את הקהילה המקומית.

אחת הבעיות הגדולות ביותר בהן נתקלו החלוצים מהמזרח היו סביב פעולות החריש באזור. באופן ספציפי, מחרשות הברזל היצוק שהביאו היו מתאימים רק לאדמה רכה, האדמה החולית של ורמונט, בעקבות התסכול של עמיתיו ג'ון דיר עיצב וייצר מחרשה מחומר חזק שמתאים לאדמה המקומית - זהו היה הפרויקט הגדול הראשון של ג'ון דיר וחברת ג'ון דיר נוסדה בשנת 1837.

בעקבות כך, דיר המשיך לבנות את החברה שלו על רעיונות של חשיבה קדימה. הפרקטיקה של נפחים בזמנים ההם הייתה לייצור ציוד עבור לקוחות רק כאשר הם ביצעו הזמנה. ג'ון דיר החליט ללכת צעד אחד קדימה: הוא יפיק מחרשות לפני שהם הוזמנו, מה שמאפשר לו לקחת אותם לאיכרים וחקלאים ולמכור אותם באופן ישיר. הרעיון זכה לפופולריות עצומה.

בשנת 1847, ג'ון דיר כבר ייצר 1,000 מחרשות בשנה, גורם התורם לצמיחתה וההתרחבות של החברה היה האמונה האיתנה של ג'ון בחשיבותו של פיתוח ושיפור מוצרים. בתוך שלוש שנים הוא ייצר 1,600 מחרשות המיועדות לעבוד בתנאי קרקע שונים. ג'ון דיר אף צוטט באומרו:  "לעולם לא אשים את שמי על ציוד שאין בו את הטוב ביותר שבי".
 
בשנת 1848, כתוצאה משיתוף הפעולה החדש של דיר עם רוברט טייט, המפעל הועבר מהגבול של מעקף גרנד, אילינוי, למולין, אילינוי. הקרבה לנהר המיסיסיפי היתה יתרון למטרות תחבורה והובלה ימית.

בשנת 1858, בנו של ג'ון דיר צ'ארלס, לשעבר מנהל החשבונות של החברה, לקח את השליטה בחברה בגיל 21. שינוי זה במהלך המשבר הפיננסי המכונה "הפאניקה של 1857", דיר ג'וניור היה ידוע כאיש עסקים חד עם חוש לכספים. אלמלא התערבות זו, לא מן הנמנע כי Deere & Co היתה מתמוטטת עקב חשבונות גבוהים ובעיות של תזרים מזומנים. במקום זאת, החברה המשיכה לצמוח, ובשנת 1868, Deere & Co התאגדה . מבחינה רישמית, ג'ון דיר האב נשאר נשיא עד למותו בשנת 1886 בגיל 82, כאשר צ'ארלס דיר ירש את התפקיד באופן רשמי.

בתקופת נשיאותו 1886-1907, צ'ארלס הרחיב את החברה כדי ליצור מרכזים קמעונאיים, הידועים כבתי סניף, כדי לספק לקמעונאים עצמאיים.

אחרי מותו של  צ'ארלס בשנת 1907, בן גיסתו ויליאם Butterworth הפך לנשיא של Deere & Co בשנת 1911,זה הביא לרכישת Waterloo Gasoline Traction Engine  , אחד מיצרני הטרקטור הראשונים, בשנת 1918 Deere & Co הפכו ליצרנית הטרקטורים הגדולה בעולם. וזאת מכיוון שמלחמת העולם הראשונה הביאה ביקוש גבוה למזון , חקלאים נאלצו להסתמך על טרקטורים ולא על כוח של בעלי החיים. שנה בה Deere & Co רכש את ווטרלו, נמכרו 8,000 טרקטורים ווטרלו. ב-1823 הוצג הטרקטור הראשון של Deere נשקרא דגם D.
 
בשנת 1928, הנין של  ג'ון דיר צ'ארלס Deere Wiman קיבל את השליטה כנשיא Deere & Co Wiman והחברה גדלה במהירות על ידי התמקדות בהנדסה ובפיתוח המוצרים. תחת הנהגתו, החברה השיגה 100 מיליון דולרים במכירות ברוטו בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה.

למרות השפל הגדול, Deere & Co הגיעה ל -100 מיליון דולרים במכירות, כתוצאה מהחדרת מוצרים חדשים. בשנת 1952, Deere & Co הפכה ליצרנית הציוד החקלאי הראשונה שייצרה קומביינים עם הינע עצמי. שלוש שנים מאוחר יותר, החברה הייתה אחת מ-100 חברות הייצור הגדולות בארצות הברית.

Wiman מת בשנת 1955, וויליאם א 'יואיט, חתנו של Wiman, הפך לנשיא ומנכ"ל. בתקופת נשיאותו, החברה המשיכה לגדול ולהתרחב. יואיט היה ממוקד בהגדלת התקשורת בין הפעולות של החברה על מנת לתאם אותם.

באמצע 1950, יואיט הוביל פעילות הייצור של החברה בחו"ל. הוא האמין כי ההתרחבות הייתה הכרחית כדי להימנע מיציאת המותג מחוץ לשוק. החברה הראשונה שרכשה הייתה חברת טרקטורים גרמנית בשם היינריך לנץ ( Heinrich Lanz ), שנרכשה במחיר זול בשל הבעיות הכספיות שלה. בעקבות זאת, רכישות אחרות ובנייתם של מפעלים חדשים התרחשו בצרפת, ספרד, ארגנטינה, מקסיקו ודרום אפריקה. התרחבות נוספת בקנדה, מערב אירופה ואמריקה הלטינית התקיימה בתקופה זו.

בשנת 1957, יואיט שכר אדריכל פיני בשם Eero Saarinen לעצב את המטה החדש אשר בנייתו הסתיימה לאחר שבע שנים. הבניין החדש הפך ליעד תיירותי, בעיקר לחקלאים.


בסוף 1950, בהמלצתו של סגן הנשיא אלווד קרטיס, החלה ג'ון דיר להיכנס לתחום המימון ופיננסים. בשנת 1958, ג'ון דיר אשראי נוסדה כסוכנות למימון של ציוד חקלאיות.עשור לאחר מכן, ג'ון דיר אשראי רכשה את חברת פולטון ביטוח ושו'ת בניו יורק.

הביטוח והמגזר הפיננסי הפכו חשובים מאוד ל-Deere, הם עזרו לקזז את ההפסדים של החברה המתרחשים ממכירות ציוד נמוכות. תנודות במכירות ציוד חקלאיות היו נפוצות בשל מזג אוויר נוח, מחירים חקלאיים, ומדיניות הממשלה.

בשנות 1950 המאוחרות, Deere & Co החלה בייצור ציוד בנייה ותשתיות וציוד יערות . חל גידול רב במכירות המוצרים ובשנת 1969,רשת המפיצים של החברה כבר מנתה  3,700 סוחרים עצמאיים שהוקמו בכל רחבי צפון אמריקה. באותה השנה, החלה החברה בהקמת מרכזי שירות וחלקים באמצעות רשת המשווקים המורשים.


למרות מאמצי ההתרחבות של החברה, היא הפסידה כסף בשנת 1966 וב-1967, במידה רבה מכל הקשור לפעילות בחו"ל. בשנת 1968, ההפסדים המשיכו  כתוצאה ממזג אוויר גרוע וירידת מחירי יבולי החקלאים ,מה שמנע רכישת ציוד חדש. בנוסף לכך אם זה לא הספיק אז ארגון העובדים (UAW) הכריז על שביתה של שישה שבועות בעקבות סירובה של חברת ג'ון דיר לחתום על חוזה דומה לזה שהיה לארגון UAW עם חברת הטרקטורים קטרפילר ושו'ת.

בשנות ה -60 וה-70 המוקדמות, ג'ון דיר הגדילה את סל מוצרי הגינון שלה כמו מכסחות דשא,כלי עבודה ,מסורים ועוד. בנוסף, הציגה החברה את אופני ג'ון דיר, בניסיון לפרוץ לשוק הולך וגדל.

בשנת 1972, Deere & Co הרוויחה בחו"ל בפעם הראשונה, כתוצאה מגידול בביקוש בציוד חקלאי בחו"ל. שלוש שנים מאוחר יותר, המפעלים הבינלאומיים של החברה  היו אחראים על 681 מיליון דולרים של מכירות בחברה. באותה השנה, יישמה חברת ג'ון דיר תוכנית בת שבע שנים, 1.8 מליארד דולרים כדי להגדיל את בתי החרושת והמפעלים של החברה ב -30 אחוזים.

בשנת 1982, מפעל הטרקטור ווטרלו,החל להפסיד כספים רק לאחר שנה מבנייתו, והמשיך לעשות זאת עד 1986.

במהלך המשבר הכלכלי הזה, החברה המשיכה להתמקד במגזר הפיננסי שלה והרחבת ג'ון דיר אשראי ושו'ת לחברת ליסינג. בנוסף, היא ניסתה לחזק את מערכת היחסים שלה עם יפן בשנת 1983 על ידי יבוא ציוד בנייה היטאצ'י לצפון אמריקה.

כשמכירות הציוד החקלאי המשיכו לרדת בתקופה זו, החברה הסתמכה על מכירות טרקטורים לכיסוח דשא , העסקיים באירופה, ופעילויות פיננסיות. עם זאת, ב -1983, החברה עדיין החזיקה רק בנתח קטן מהשוק באירופה.


בשנת 1985, פישטה Deere את העיצוב של המנוע הבסיסי שלה, וכן, כתוצאה מכך, 480 עובדים פוטרו. באותה השנה, כ -20 אחוזים מהסוכנויות של החברה נסגרו. מחירי הטרקטורים של ג'ון דיר ירדו משמעותית.

בשנת 1986, 12,000 חברי UAW שבתו כאשר Deere התרחקה ממשא ומתן. במהלך ההשבתה, כמה מפעלי UAW נסגרו ואחרים ניסו, ללא הצלחה, לפעול עם עובדים שכירים במקום העובדים ששבתו. Deere הפסידה 99 מיליון דולרים בשנת 1987 כתוצאה מהשביתה והמכירות נחלשו. באותה השנה, Deere גם זכתה בחוזה משמעותי בסך 11 מיליון דולרים כדי לתכנן ליישם ולתקן מסלולים שניזקו מהפצצות.


בשנת 1987, תפקיד הנשיאות של Deere & Co ניתן ל- Hans W. Becherer, הנסון נשאר מנכ"ל. שנה לאחר מכן, שווי הדולר האמריקאי קטן וחל שיפור בכלכלה החקלאית ,מה שתורגם לגידול במכירות לדיר. באותה השנה, מכירות החברה גדלו ב -30 אחוזים ל -5.4 מליארד דולרים והרווח הנקי שלה היה 315 מיליון דולרים, שהיה תפנית של 414 מיליון דולרים בשנה אחת. מכירות הטרקטורים עלו ב-90 אחוזים, והמכירה של מכונות הקציר גדלה פי שלוש.

ההתאוששות של החברה באה לידי ביטוי על ידי הבחירה של מוצרים חקלאיים חדשים בשנת 1988 ושנת 1989, הגדולה ביותר בתולדותיה כאשר היא הוציאה כ -16 מיליון דולרים כדי להציג 44 דגמים חדשים של טרקטורים,קומביינים ומחרשות,בדנבר ופאלם ספרינגס, קולורדו.

בתקופה זו של העצמה כלכלית, Deere & Co החלה לרכוש חברות. בשנת 1988, דיר והיטאצ'י יצאו במיזם משותף שנקרא  ציוד מכני הנדסי Deere-Hitachi, שהוקם כדי לייצר מחפרים בשוק. בשנה שלאחר מכן, רכשה החברה את חברת הגנרטורים Funk.


בשנת 1994, Deere & Co רכש את שארלוט, חטיבת צפון קרוליינה של הקונצרן הידוע כטקסטרון בע"מ ,יצרן של מוצרי חשמל כף יד והליכה, החטיבה החלה לייצר כמעט באותה מידת רווח כחטיבת הציוד התעשייתי.

בשנת 1992, Deere & Co חשפה את טרקטורי סדרה 6000 ו7000, שנחשבים על ידי רבים כמוצרים החשובים ביותר של החברה מאז 1960. קו המוצרים היה מורכב משישה טרקטורים עם כוחות סוס בטווח ה-66 עד 145 כוחות סוס. טרקטורים אלו נבנו עם הקבינה הגדולה ביותר שקיימת בתעשייה, עם דגש חזק על נוחות המפעיל. הקבינות החדשות כללו מושבים נוחים, מערכות סטריאו, מיזוג אוויר, וכן, כדי להגדיל את הראות, 29 אחוזים יותר של זכוכית. בשנת 1994, החברה הציגה את סדרת הטרקטורים 8000, שכללה את ה- 8400, טרקטור היבול הראשון בעולם עם 225 כוחות סוס.


בשנים שלאחר 1993 הייתה תקופה של מכירות שיא ורווח עבור החברה, חקלאים שוב היו רווחיים והיו בעלי אמצעים כספיים להחליף את המכונות החקלאיות הישנות שלהם עם ציוד Deere חדש יותר. בין השנים 1993 עד 1996, מכירות הציוד החקלאי גדלו מ -1.55 מליארד דולרים ל -2.75 מיליארדי $ בשיעור של יותר מ -75 אחוזים. כמו כן, בשנת 1996, המכירות מחוץ לצפון אמריקה עלו ל -28.6 אחוזים מכלל מכירות, לעומת 22.8 אחוזים בשנת 1989.

בשנת 1996, דיר עשתה את המכירה החקלאית הגדולה ביותר בהיסטוריה שלה על ידי מכירה בשווי 187 מיליון דולרים של קומביינים לאוקראינה. עיסקה זו סימנה את תחילתה של תקופה רווחית עבור החברה. בשנת 1997, Deere & Co החל במיזם משותף, John Deere Jiamusi בע"מ, עם חברה במפעל הסיני Jiamusi לייצור קומביינים. דיר החזיקה ב-60 אחוזים במיזם, אשר יפיק קומביינים קטנים ליצוא באזור אסיה פסיפיק.

 
בשנת 2000 החברה שינתה את העיצוב של הלוגו שלה מצבי שמופיע בעודו נוחת למטה מקפיצה לצבי המזנק קדימה .

בשנת 2001 רכשה דיר את Richton International הבינלאומית עבור 170 מיליון דולרים. רכישת Richton הבינלאומית, חלוקת אספקת השקיה, הרכישה הייתה חופפת לרכישה של McGinnis Farms  על מנת ליצור חטיבת מוצרי גינון והשקייה.

החברה כיום

171 שנים לאחר הולדתה של מחרשת הברזל הראשונה, דיר ושות מעסיקה כ -50,000 עובדים. היא פועלת ברחבי העולם, עם כמעט 5,000 משווקים עצמאיים בלמעלה מ -160 מדינות.

בנוסף למיזם המשותף שלה עם היטאצ'י, החברה הסתעפה לכמה שווקים חדשים, כולל את הבעלות על קבוצת החברות Nortrax .

כיום, החטיבות העיקריות של החברה הן חטיבה בינלאומית לציוד חקלאי, חטיבת הציוד התעשייתית וציוד הגינון לצרכן הפרטי, ג'ון דיר מערכות כוח, חטיבה החלקים, ג'ון דיר אשראי, קבוצת ג'ון דיר ביטוח, וג'ון דיר בריאות .

זוהי חברת פורצ'ן 500 ההולכת וגדלה ונסחרת בבורסת ניו יורק. נכון להיום, היו"ר הנבחר של מועצת המנהלים הוא רוברט וו ליין, שהיה גם מנכ"ל השנה בשנת 2006.

סוגי הציוד שהחברה מייצרת:

- טרקטורים
- קומביינים
- מזרעות
- מכסחות רוטור
- מפוחים
- ציוד יערנות
- מכסחות דשא
- מסורי שרשרת
- טרקטור מכסחת דשא
- מחפרים
- מעמיסים אופניים
- משאיות פירקית
- מיני מעמיסים
- דחפורים
- מחפרונים
- מיני מחפרים
- מערכות השקייה
- יישומים לענף הבנייה
- יישומים לענף החקלאות
- כלי עבודה ועוד...



לאתר חברת ג'ון דיר  לחצו כאן >>


לוגו ציוד חקלאי


לוגו ציוד מכני הנדסי


 
 
 
מידע,מאמרים,תמונות וסרטוני וידאו מתחום הטרקטורים ,ציוד מכני הנדסי,משאיות ותשתיות - דיזל פדיה,כל מה שרציתם לדעת...








 



 



 

כל הזכויות שמורות ל"דיזל פאוור" © פורטל צמ"ה הנדסה ותשתיות.

עיקבו אחרינו:

 
Facebook דיזל פאוור בפייסבוק
Twitter דיזל פאוור בטוויטר
Youtube דיזל פאוור ביוטיוב
google דיזל פאוור ב- google+
 Flickr דיזל פאוור בפליקר
Blogger בלוג דיזל פאוור
instagram
בניית אתרים
 




עמוד הבית.
אודות האתר.
יצירת קשר.
מידע למפרסמים.
הוספת עסק בחינם.
פרסם מודעה בחינם.
כתבות.
מכרזים.
מצולמים בשטח.
ספקים ובעלי מקצוע.
סרטון בטיחות יומי.
שווה צפייה.
מחפשים לקנות.
הדמיות ומצגות.
מאמרים.
מסחר ותיווך.
תתחדשו.
קורסים והשתלמויות.




פורומים.
קבלנים.
סולר ומוצרים נלווים.
תערוכות צמ"ה.
דרושים.
גלריות.
חוות דעת.
קישורים.
מבצעים חמים.
שיתופי פעולה.
אספנות.
מאגר הטיפים.
מילון מונחים.
תקנון האתר.
עסקים למכירה.
תמונות ציוד מכני.
תמונות גולשים.
מפת אתר.




סרטונים חדשים צמ"ה.
ציוד מכני הנדסי למכירה.
טרקטורים למכירה.
שופל למכירה.
מחפרון למכירה.
בובקט למכירה.
מיני מעמיס למכירה.
באגר למכירה.
מכונת קידוח למכירה.
טרקטורים חקלאיים למכירה.
ציוד חקלאי למכירה.
נפה למכירה.
מגרסה למכירה.
מנוף למכירה.
מלגזה למכירה.
פטיש חציבה למכירה.
גנרטורים למכירה.
רתכות למכירה.

קבל את מדבקת דיזל פאוור.