פרסם מודעה חינם
 
הוספת עסק חינם
 
פרסם מכרז חינם






             
 


 



הודעות מהפורומים:

 



 דף הבית >>> כתבות >>> כביש מהחלל ,מאת : אודי עציון 
 





מאת אודי עציון:
ג'ויסטיק ביד ימין,ג'ויסטיק ביד שמאל.אני מזיז את הימני והמפלצת מתחילה לזחול קדימה ,לא במהירויות שמזכירות שום דבר אחרי שג'ויסטיק מחובר אליו.ככה זה כשבמקום בקוקפיט של אף -16 אתה יושב מאחורי הגה של מפלסת ("גריידר") של קטארפילר ,עם מחיר מרשים של כמיליון שקל,אבל מהירות מירבית של 40 קמ"ש בלבד.

נהגתי הרבה בחיי,עכשיו הגיע הזמן להחזיר,וכמו סבא שלי זאב בן ישראל (פריזר) ז"ל לפני 90 שנה, לצאת לסלול כבישים בעצמי.הזירה: עבודות ההרחבה בכביש הסרגל ליד עפולה.הכביש המפורסםמורחב ונסלל כעת מחדש לאחר שהפך גלי מדי עקב תזוזת קרקע.

אם יהיו לכם תלונותלגבי איכות הסלילה החדשה אל תפנו אלי,אלא אל מערכת הסלילה החכמה של סייטק ,היום אני רק ממלא הוראות.מתברר שהטכנולוגיה הגיעה גם לחברה הלאומית לדרכים (מעצ) שמנהלת כת פיילוט של סלילה בעזרת לוויין במבחר אתרי עבודה.המטרה:עבודה מדויקת,איכותית וגם זולה יותר.

הפיילוט כולל את האתר שבו אני נמצא בכביש 65,את העבודות בכביש 423 (נס ציונה) במחלף יגור ובמחלף דרור.בשלושת האחרונים משמשת הטכנולוגיה החדשה להידוק חומרי המילוי לקראת הסלילה, בכביש הסרגל מדובר על הפעלת המפלסת עצמה,שקובעת את שכבות החומר וזוויות הכביש."בהנחה שהמחקרים יסתיימו בהצלחה ,בכוונת החברה להציג את התועלות בפני הקבלנים ולפעול ביחד עמם בכדי להטמיע את הטכנולוגיות ולהפוך אותן לסטנדרט שיביא לחסכון בזמן ובמשאבים,לרווחת הקבלנים, החברה והמשק",אומרים במע"צ.

 
איך זה עוד?הכלים מצויידים באנטנותהקולטות אותות מיקום מלווינים ומאנטנת השוואה מקומית שמגבירה אתרמת הדיוק עד למילימטרים בודדים.זה מאפשר למחשב לדעת בדיוק היכן נמצא הכלי ולהשוות את מיקומו לתוכנית העבודה שהוזנה בו מראש.במקרה שלי הכלי מתקדם באיטיות לפנים,כאשר חיצים על המסך מסמנים לי מתי להוריד ומתי להרים את הכף,ליצירת שכבת המילוי הדרושה.

הקאצ' הוא במחיר: כ-400 אלף דולר בנוסף לכלי הציוד המכאני עצמו.את העלות מצדיקה מלבד ההבטחה לעבודה מדויקת יותר,גם החיסכון בכוח אדם.לא זו המערכת שתילחם באבטלה. השימוש בה אמור לחסוך את העסקתם של שני ה"גוקרים" ,כפי שמכונים הפועלים שנעים יחד עם המפלסת ומבקרים את עבודתה,ואת העסקתו של מודד צמוד.העברת השליטה למחשב לתכנון העבודה מאפשרת גם קיצור של זמני העבודה ומרחקי הנסיעה.

"המערכות יקרות יחסית,אולם לאורך זמן הן צפויות להחזיר את ההשקעה.קיצור בלוחות זמנים,בשימוש בחומרים ובדלק של מפעיל המכבש שיידרש לנסוע על גבי הקרקע הדרוכה רק את מה שצריך",אומר גורם בתחום התשתית.
לטענת היצרנים החזר ההשקעה מתרחש לאחר כשבעה חודשים.

אני נהגתי במערכת של סייטק וקאטרפילר,אבל הן לא לבד בשוק.אפשר לעבוד עם המפלצת גם במצב אוטומטי לגמרי,שבו המחשב גם מוריד ומעלה את הכף בעצמו."עובד יופי",מודה מוסטפה,המפעיל הקבוע של הכלי שאת מקומו אני תופס,"אבל יקר".עם אף באורךשל משאית קטנה אין מה לדבר על סיבוב פרסה שיקח לי את כל עמק יזרעאל כאשר אני מסיים פס ,ואני מעביר לרוורס,מזדחל לאחור בעדינות בסיום יום העבודה הקצר שלי.ניפגש על הכביש שיהיה. 


 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...


 

כל הזכויות שמורות ל"דיזל פאוור" © פורטל צמ"ה הנדסה ותשתיות.

עיקבו אחרינו:

 
Facebook דיזל פאוור בפייסבוק
Twitter דיזל פאוור בטוויטר
Youtube דיזל פאוור ביוטיוב
google דיזל פאוור ב- google+
 Flickr דיזל פאוור בפליקר
Blogger בלוג דיזל פאוור
instagram
בניית אתרים
 




עמוד הבית.
אודות האתר.
יצירת קשר.
מידע למפרסמים.
הוספת עסק בחינם.
פרסם מודעה בחינם.
כתבות.
מכרזים.
מצולמים בשטח.
ספקים ובעלי מקצוע.
סרטון בטיחות יומי.
שווה צפייה.
מחפשים לקנות.
הדמיות ומצגות.
מאמרים.
מסחר ותיווך.
תתחדשו.
קורסים והשתלמויות.




פורומים.
קבלנים.
סולר ומוצרים נלווים.
תערוכות צמ"ה.
דרושים.
גלריות.
חוות דעת.
קישורים.
מבצעים חמים.
שיתופי פעולה.
אספנות.
מאגר הטיפים.
מילון מונחים.
תקנון האתר.
עסקים למכירה.
תמונות ציוד מכני.
תמונות גולשים.
מפת אתר.




סרטונים חדשים צמ"ה.
ציוד מכני הנדסי למכירה.
טרקטורים למכירה.
שופל למכירה.
מחפרון למכירה.
בובקט למכירה.
מיני מעמיס למכירה.
באגר למכירה.
מכונת קידוח למכירה.
טרקטורים חקלאיים למכירה.
ציוד חקלאי למכירה.
נפה למכירה.
מגרסה למכירה.
מנוף למכירה.
מלגזה למכירה.
פטיש חציבה למכירה.
גנרטורים למכירה.
רתכות למכירה.

קבל את מדבקת דיזל פאוור.